رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای خراسان رضوی خریداری شد بیمه رایگان ۵ دهک اول درآمدی با هدف افزایش دسترسی به خدمات درمانی حمایت از یک‌ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست‌خانوار نیازمند در خراسان‌رضوی و توانمندسازی آن‌ها جدال وحشتناک پسربچه ۱۲ ساله و سگ ولگرد در کرج + عکس بانوی مرگ مغزی در مشهد به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در بیشتر استان‌ها (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساده‌ترین کاری که می‌تواند شما را از ابتلا به یک نوع سرطان نجات دهد توموری نادر اما خطرناک در مردان | انواع سرطان تناسلی مردان، علائم، عوامل خطر و درمان‌ها ثبت و رسیدگی به ۲۸ شکایت از مدارس غیردولتی در خراسان رضوی طی سال گذشته | شهریه مدارس، اصلی‌ترین موضوع گلایه‌مندی‌ها توصیه‌های مهم پلیس فرودگاه به زائران حج تمتع خراسانی | بدرقه‌کنندگان به فرودگاه نیایند سناریوی متناقض سارق کیف طلا، او را به دام انداخت برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دخترانی شجاع برای ایرانی قوی

  • کد خبر: ۱۶۵۱۱۸
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
دخترانی شجاع برای ایرانی قوی
مسئولیت عظیمی که خانواده‌های ما در تربیت دخترانشان دارند، پرداختن به پرورش شجاعت در دختران است و اینکه دختران را مقاوم در برابر فریب‌ها تربیت کنید و این شجاع پروری با گستاخ پروری متفاوت است.

روزی تحت عنوان روز دختر نام‌گذاری شده است که سمبل آن حضرت معصومه (س) هستند؛ دختری که در نبود پدر، مراجعان به ایشان مراجعه کرده و جواب سؤالات بسیار خودشان را دریافت می‌کردند و این نشان می‌دهد که یک دختر می‌تواند چنین نقش عظیمی را ایفا کند و در پیوستن به امام زمانش متحمل سختی‌ها و مشکلات شود و با شجاعت تمام در مقابل آن‌ها بایستد. صفت بارز ایشان مقاومت، صبوری و مجاهدت در راه امام زمانشان است و دختران ما امروز باید به همین صفت‌ها متخلق شوند.

مسئولیت عظیمی که خانواده‌های ما در تربیت دخترانشان دارند، پرداختن به پرورش شجاعت در دختران است و اینکه دختران را مقاوم در برابر فریب‌ها تربیت کنید و این شجاع پروری با گستاخ پروری متفاوت است. دخترانی که به این صفت متخلق شوند، در آینده می‌توانند مادرانی باشند که شهیدپروری می‌کنند. پیامبر گرامی اسلام (ص) در روایتی می‌فرمایند خانواده‌ای که دختر در آن وجود ندارد، مصیبت زده است.

ایشان ویژگی‌هایی را برای دختران ذکر می‌کنند که آن‌ها را ممتاز کرده و در جامعه به عنوان عناصر پیشرو و ترقی خواه معرفی می‌کند. وجود دختران این قدر اهمیت دارد که به دنیا آمدن آن‌ها کل تفکرات جاهلی را بر باد داد و حتی قرآن کسانی را که تفکر جاهلی نسبت به دختران داشتند، ابتر خطاب کرد و نشان داد نیروی مولد و تحول آفرین، نیرویی است که اعتقاد به این داشته باشد که دختران جایگاهشان در هستی جایگاه بسیار بالایی است.

حقیقتا باید روی تربیت دختران سرمایه گذاری جدی شود و آن‌ها را به سمت هویت اصلی شان سوق بدهد. امروز ما متوجه هستیم که دشمنان ما از همین عنصر برای نابودی جوامع بشریت استفاده می‌کنند؛ چرا که آن‌ها تصور می‌کنند اگر بتوانند دختران را از مسیر حقیقی و اصلی شان منحرف کنند، می‌توانند به راحتی پایه‌های یک تمدن را به لرزش دربیاورند و نابود کنند.

نکته بسیار مهمی که در تربیت دختران تأثیر دارد، رشد فکری و تقویت تعقل در آن هاست؛ چرا که این‌ها مادران آینده ما هستند و تربیت یک نسل را بر عهده دارند و اساسا مادر، پایه  تمرکز خانواده است. به عبارتی هر چه خانواده سالم تر، جامعه سالم تر. اگر عقلانیت دختر ما رشد کند، هم خودش و هم اهل خانه را می‌تواند از بسیاری از مرارت‌هایی که وجود دارد، رها کند و جلو بی بند و باری‌ها را بگیرد.

اگر آن جنبه عاطفی قوی که دختران دارند، تحت حاکمیت عقل دربیاید، می‌تواند مشکلاتی را که امروز دختران ما گرفتارش هستند، سامان ببخشد و آینده‌ای عالی را برایشان رقم بزند. درنهایت باید بگویم سیستم تعلیم و تربیت حاکم بر آموزش و پرورش، در تربیت دختران نواقص جدی دارد که باید به آن پرداخته شود تا بتواند یک نسل سالم را تحویل جامعه بدهد؛ چرا که تکامل اخلاقی و رفتاری یک جامعه، وابستگی بسیار شدیدی به مادران آن جامعه دارد؛ بنابراین باید روی آن‌ها کار شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->